onsdag 28 mars 2012

TUL avklarat!

Redan kl 14.50 blev vi inropade till ultraljudet.
Ovanligt att bli inropad förtidigt på ett sjukhus.

Efter att alla ultraljud och bm sagt att hon är liten så började man ju tro på det.
Så allt jag ville nu var att veta att hon mådde bra och växte enligt sin egen lilla kurva.

Tydligen så är medelvikten för en bebbe i min vecka/dag 2150 gram.
Efter massa mätningar som hon la in på datorn så kom en ny kurva ut.

Tji fick alla.
Hon vägde 2255 gram
Alltså 105 gram över medel.
Det var +5% .

Läkaren såg ut som ett frågetecken när vi berättade att alla skattat henne som en liten bebis.
Hon förstod ingenting - varför dom trott det överhuvudtaget.

Bebisar brukar ju öka ca 250g/v från och med nu fram till förlossningen.
250 gånger 7 är ju 1750 g.
2255+1750=4005g

Ingen liten bebis enligt mig iaf. Hihihi.

Plus det bästa av allt - HUVUDET låg nedåt!!!

Mycket nöjda åkte vi hemåt.
Sitter i soffan nu och myser med en tallrik frysta hallon. Mums.

3 kommentarer:

  1. Härligt att allt är bra! Verkar som min bebis också kommer väga över 4 kg om jag räknar som du. Kram!

    SvaraRadera
  2. Då kommer vi kanske få nästan lika stora barn på typ samma dag.
    Häftigt.

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att allt såg bra ut =)!

    Snuttisarna finns lite överallt på den kedjan, så det går att få tag på fortfarande, och jag har suktat efter dem i flera veckor nu, så jag slog till.

    Men du. Jag såg vilket jäkla bakslag du fick på skatten...otroligt vilket skit.

    Jag ses gärna över en fika eller så =).

    Ha en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera