måndag 12 mars 2012

Igår gjorde jag vad jag inte gjort på 30 veckor.

Jag har svullat :(
Jag har varit jätte duktig med maten medan jag har varit gravid. Hade bara ett par dagar i början där jag jag tog ett par svängar förbi Donken och köpte sammanlagt tre mellan pommes.  Annars har det inte intresserat mig alls med onyttigheter vill ju bara ha grönt, frukt och hallon (hallon är min stora craving för er som inte vet det)

Men igår "bakade" min älskade en prov grej som han ska göra på torsdag när vi ska ha styrelsemöte här hemma.
EN HALLONBOMB.......men hallåååååå....HALLON framför mig = att jag inte kan motstå.
Ett recept vi såg på ett avsnitt av halv åtta hos mig.
2 äggvitor
2 dl socker
1/2 kg hallon
3 dl grädde

Sen sätter man den i frysen så den typ blir en tårta.Hallonsufflé med jordgubbar


Så sant som Gud är min skapare kunde jag inte motstå..slickade både skålen och tog en STOR bit av tårtan medan vi tittade på linje 123 kapad på 3an.

Så nu vet ni.....jag har svullat i onyttigheter - blä för mig.

Men jag gick en hastig promenad på nästan en hel timme innan jag åt biten iallafall....A sa att jag nästan sprang =)
Jag var så stolt - jag kunde faktikskt gå fort...fast apa vad ont det gjorde efteråt.
Nu ska jag krypa i badet en snabbis innan jag ska iväg till jobbet.

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar