torsdag 22 mars 2012

GNÄLL, GNÄLL, GNÄLL och mera GNÄLL.

Bara 11 dagar kvar på jobbet.
Bara 11 dagar kvar på jobbet.
Bara 11 dagar kvar på jobbet.

Smärtan går inte över hur eller vad jag än gör.
Igår sa chefen att hon tillochmed tänkte på mig hemma på kvällarna och att min vikarie ju fanns på skolan redan så jag kunde i stort sätt gå när jag ville.
Hon sa också att vilken läkare som helst som kunde se mig nu skulle sjukskriva mig 100% DIREKT!
Utan att ens ställa frågor eller peta på mig.

Kollegorna springer runt och drar ut stolar, hämtar saker åt mig och ser så lidande ut att det värmer i själen lite faktiskt. Å alla har lovat att slå mig med något hårt i huvudet ifall jag någonsin börjar prata om att skaffa fler barn. Dom bryr sig faktiskt om mig.

Idag kl 17 ska vi vara på mvc igen. Vill kolla om jag har äggvita i urinen för något stämmer inte.
Att svullna som jag har gjort de 2 sista veckorna är inte normalt. Att känna som om benen ska bokstavligen sprängas kan inte vara rätt. Är rädd att jag kanske håller på att utveckla havandeskapsförgiftning.

Mår inte bra helt enkelt...nu vet jag att jag kommer göra folk irriterade och jag ber om ursäkt för det.
Jag vet att jag borde sprudla av lycka jag är ju GRAVID ( och jag ÄR lycklig, jag älskar att känna henne buffa runt och växa sig starkare) men smärtan gör mig galen, att inte kunna sova gör mig knäpp och att inte kunna röra mig utan nästan skrika rakt ut gör mig så ledsen.

FÖRLÅT!

6 kommentarer:

  1. Näe, man måste faktiskt få klaga över att vara gravid, för så j-kla kul är det inte att må illa, ha foglossning, bli stor och svullen, ha en mage som spänner hela tiden, att inte kunna sova, vara tvungen att springa på toa stup i kvarten, vara trött och korkad o.s.v. Vissa har solskensgraviditeter, andra får kämpa mer. Man MÅSTE inte vara superlycklig över att vara gravid, även om man har fått kämpa som en vettvilling för att komma dit man är. Det är ju BARN ni vill ha, att vara gravid är bara vägen dit.

    Kämpa på - och kramar! Hoppas att det inte är havandeskapsförgiftning bara...

    SvaraRadera
  2. Sluta be om ursäkt för att du är normal...
    Lägg av med det.

    Och gör som din chef säger!!!!

    Lycka till på MVC.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Men fy så jobbigt du verkar ha det! :( Det är klart att du får klaga när du mår som du gör! Håller tummarna för att det inte är havandeskapförgiftning du fått. Kram!

    SvaraRadera
  4. Såklart då får klaga, tror ingen blir irriterad!
    Jag kan själv grymta till och klaga över mitt illamående och jag har ju bara kommit ett par veckor in i graviditeten. Detta betyder ju inte att vi inte är lyckliga, överlyckliga. Det vet jag att både du och jag är!!!
    Klaga du på, det är din rättighet!
    Lycka till idag och hoppas det inte är havandeskapsförgiftning...
    Stor kram
    Anna

    SvaraRadera
  5. Lyssna på din chef och stanna hemma!!!!
    Jag hoppas smärtan ger sig snart.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Be inte om ursäkt! Du är helt normal och får faktiskt beklaga dig över olika krämpor. Den är ingen, INGEN som kan må "tipp topp" under en hel graviditet.

    Du är så stark som stått ut så här länge med fin värk! Men nu är det din tur att få gå hem och försöka vila fram till förlossningen sätter i gång.

    Kramar

    SvaraRadera