torsdag 15 mars 2012

Många datum nu - tur att man har en almanacka.

22:a ska vi till mvc för vanligt besök.
23.e ska vi på första föräldragrupps träffen, som handlar om smärtlindring och förlossningen.
28:e ska vi på tillväxtultraljud på Karolinska...läääängtar. (om hon ligger över kurvan som sina syskon gjorde kommer jag bli igångsatt två veckor tidigare...håll tummarna snälla.)
30:e ska vi på andra föräldragrupps träffen, som kommer ta upp amning och första tiden med en nyfödd.

Sen vips var det bara en jobb vecka kvar HURRA HURRA HURRA!

Sen ska jag träffa min vikarie och lämna över alla mina speciella killar och min enda tjej. Visa på vad vi har kvar i religion och bild och sen jaaa - sen är jag KLAR!

Då ska här fixas och donas i huset och sen ska jag och A träna avslappning och andning i fyra veckor och sen kommer hon.... vår efterlängtade dotter - fatta att vi ska bli föräldrar till ett mirakel.

6 kommentarer:

  1. Ja, tänk!!!! Det är helt otroligt!!!! Det är ju snart dags =).

    Åååh, så skönt att du ska få vara hemma snart... men det med all rätt, haha...fattar inte hur du orkat. Beundransvärt.

    Klart vi ska ses, men kanske inte där vi sågs sist. Vad sägs om stora city ? Skulle vara supernice =). Vi får bestämma något när det är dags, och det ärklart att vi får kompromissa om plats ;). Jag ska nog klara att ta mig till Kista om jag har bil.

    Ha en fin dag.
    Kramar i massor.
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Självklart kan vi ses i city...no problems.
    Jag älskar att åka tåg med A...det är lite vårt färdmedel.
    Mycket som hänt mellan oss på tåg ;)
    Börjar räkna ner dagarna som e kvar på jobbet nu. HURRA.
    Men nu ska jag iväg till jobbet strax så jag måste klä mig...fast nått som passar börjar det bli rätt ont om kan jag lova. Jag behöver nya byxor och underbyxor också för den delen. Allt bara hasar ner och ligger som en korv under magen. Snyggt värre - NOT.

    Näe nu måste jag skynda mig...ha en bra dag i solen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, ingen ro och vila här! Tänk att det snart är dags!
    Jag håller mina tummar om du vill.
    Stor kram
    Anna

    SvaraRadera
  4. Härligt att det tar på det nu! Snart är det dags att gå hem.:)

    SV: Tack så jättemycket för dina kommentarer. Du behöver absolut inte be om ursäkt, tycker det är guld värt att få höra andras erfarenheter.

    Jag vilar så mycket jag kan, men behöver inte ligga ner konstant då tiden de senaste veckorna där jag varit uppe och pysslat lite inte gjort någon skillnad.(Sammandragningarna och ryggvärken kommer ju från urinvägsinfektionen.)

    Jag håller tummarna för ert TUL!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ska ni gå nån profylaxkurs eller träna avslappning och andning själva?

    SV: Tack för dina fina och kloka kommentarer. Håller med dig, det är verkligen kul att vi har BF så nära! Vi kanske är på BB samtidigt :-). KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska träna själva eftersom jag har vanan inne sen tidigare och det mest är A som ska lära sig vad jag gillar och inte gillar under förlossningen.

      Radera