tisdag 27 september 2011

Förstår inte hur läkaren räknar

han sa att vi var i 6+5 precis som det står på våra tickers men ändå blir datumet den 16/5-12 enligt honom???
Jaaaa det är skottår nästa år va?eller...otroligt...efter alla dessa år och jag fattar ändå inte hur han har räknat.
Snälla hjälp mig att fatta.

Ja ultraljudet var helt underbart!
Genast såg man det lilla hjärtat....tickande som attan - ett fladder utan stop.
Läkaren såg mycket nöjd ut.
Sa att allt var precis som det skulle vara.
Vi fick en bild och ett lycka till på nolltid.
Han log och sa att vi inte skulle glömma bort snöflingorna och komma tillbaka om ett år och föra in Tjillens syskon.
Njjjaaaa det ska vi nog tänka mer på tänkte jag i mitt stilla sinne.
Inte alls aktuellt just nu....leker med tanken ibland men njaaaaa man ska ju vara 100% och det är jag INTE.
Åldern är ju emot mig BIG TIME.


Lite lika den larv som jag sydde som en skallra till Tjillen idag.

Nä nu ska jag laga mat till familjen - kyckling i currysås och matvete...MUMS

5 kommentarer:

  1. Beroende på var på nätet man gör sin uträkning så skiljer det. Tex på familjeliv och babyvarlden.se skiljer det en dag. Jag går efter familjelivs beräkning och då har jag bf den 15 maj (enligt babyvärlden den 16). det verkar som man helt enkelt får bestämma sig sig för ett datum...

    SvaraRadera
  2. Okej.
    Men lika är vi iallafall du och jag.
    Kan nog bli samma dag om vi har tur.
    Jag är så glad för din skull...nu kommer det gå vägen - jag lovar.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att allt är bra! Grattis och stor kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att allt såg bra ut och att hjärtat tickade på!! :) Underbart! Grattis!
    Kram

    SvaraRadera