torsdag 22 september 2011

5 dagar kvar till vul.....:-)

Otåligast  världen - det är nog jag.

Tur att helgen är fullbokad av skoj så tiden kommer att gå fortare.
Imorgon ska dottern på klassfest. På lördag ska bonus farmor och bonus farfar ta barnen på stadsteatern
(då ska jag och älsklingen ta oss en tur till vårt ställe i Sigtuna och ha mysigt) och på söndag ska vi fira dotterns 11 årsdag på spa. Skoj och full rulle hela helgen.
Sen när man vaknar så är det måndag och bara en dag kvar....de borde jag klara.
Eller?

6 kommentarer:

  1. tjugo över åtta på tisdag kommer jag vara så nervös som en människa kan bli.

    Hoppas så att allt ser bra ut för oss båda.

    SvaraRadera
  2. Det SKA de göra.
    Men vet du vad man kan förväntas att få se så tidigt?
    Jag menar jag har ju fått tiden av kliniken å det vore ju dumt om de var för tidigt att se något.
    Får jag inte se något hjärta krossas jag ju....även om dom skulle säga att det var för tidigt.
    Lycka till

    SvaraRadera
  3. När vi var inne på gynakuten i tisdags (vecka 5+6) såg läkaren hinnsäck och gulekroppen och en liten antydan till foster. Han sa då att efter ytterligare några dagar kan man se hjärtat. Detta beror ju också på hur bra maskin de har.

    Sköterskan jag pratade med igår hos distansläkaren sa att det inte är helt säkert att man kan se hjärtat, så jag blir inte riktigt klok på vad man kommer kunna se på tisdag.
    När jag gjorde första vul:et med Dutt var jag i vecka 8+3 och då såg vi tydligt hjärta och en kropp som såg ut som en jordnöt och var 17 mm.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att dom har en bra maskin på kliniken då:)
    Jag är JÄTTE nervös.
    Fast jag borde ju inte vara det...har ju inga tecken alls på att något skulle vara fel.
    Jag känner livmodern med mina händer nu - även A känner den när han smörjer in mig varje kväll.
    Bröstvårtsgårdarna börjar mörkna lite svagt också. Bara bra tecken, men ändå kan jag inte slappna av...tusan också.
    Men på tisdag hoppas jag bli säkrare.
    Jag ska försöka läsa vad du har skrivit efter ditt vul(hinner du lägga in nått tror du?)innan jag kommer iväg på mitt.
    Önskar så att jag hade någon i min omgivning som väntade barn. Någon att byta tankar med.
    Tur att denna blogg finns.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Jag ska ju vara där redan tjugo över åtta och jag har möjlighet att blogga från mobilen så det blir säkert ett inlägg på förmiddagen någon gång.

    SvaraRadera
  6. Ååå vad gulligt av dig....vore jätte tacksam om du hann.

    SvaraRadera