torsdag 10 maj 2012

Vår egen goa barnmorska ringde

och var jätte irriterad på hur vi hade blivit behandlade!
Hon förstod inte alls hur man kunde göra så och att det skulle vara det bästa.
Självklart är alltid en vaginal på naturlig väg startade förlossning bäst - men inte som vi har det nu med en cirkusartist i magen som tydligen kan genomföra mirakel trots sin storlek.
Hon sa att när det sätter fart ska vi åka in direkt, INTE vänta hemma, för att konstatera hur hon ligger i magen och INTE under några omständigheter gå med på en sätesförlossning med min ryggskada.
Hon är så go och förstående.
Kan jag inte få föda hemma med henne som bm?
Allt hon behöver göra är att ta med en tub lustgas;) resten fixar vi tillsammans!
Så trött på allt att jag bara vill gråta.
Bm tyckte vi skulle ge E lite smisk på blöjan när hon kom ut...hålla på så där och trilskas innan hon ens är född...hujeda mig sånt besvär vi kommer ha med henne sen i alla trotsåldrar.
Nääe nu ska jag tröst äta en päronsplitt...eller två....eller tre....

3 kommentarer:

  1. 5 päronsplit är du värd, minst! Usch, vad jobbigt för er. Måtte hon vilja ut snart utan fler krumbukter!

    SvaraRadera
  2. Fy fan säger jag bara, för såna glappkäftade BM som påstår en sak, när det inte alls händer dagen efter...
    Vilket hopp man får, och vilken dal man sen sjunker i...
    Tycker er egna BM har alldeles rätt i att ni absolut inte ska gå med på något skit, utan stå på er.

    Fan, vad besviken man blir. Jag också, för er skull.

    Huvudsaken är ju att ni mår bra, men det är svårt att smälta iallafall, och tänk hur nervös och orolig du varit. Säkert A också.
    Nä. Fy skäms på dem.

    Hoppas ni får en bra kväll. Och ät hur många päronsplitt du vill !!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hoppas du unnade dig mååånga päronsplit igår. Vilken fin BM ni verkar ha. Kram

    SvaraRadera