torsdag 17 maj 2012

Har aldrig haft så tråkigt

I hela mitt liv. Vi kom in kl 12 till Danderyd och fick komma till obstetriska mottagningen som skulle se ifall det var vattenavgång eller inte. Det var det! Fick genast lägga mig ner och inte röra mig ur fläcken eftersom hallonet inte är fixerat. Jag får gå på toa men sen måste jag ringa på klockan och dom kommer och lyssnar på hjärtljudet. Gjort ctg .mätningar och allt ser bra ut men ingenting händer ju. Vid kl tre fick vi komma till avd 12 och fortsätta att LIGGA ner men då gick det massor av vatten. Jag har vad jag anser är sammandragningar några gånger i timmen men en bm sa att andra nog hade kallat dom värkar. Sen fick jag feber och genast sattes kanyl och antibiotika i droppform. Ska tas var 6:e timme tills hon är född. Blir inget snack om badkar se'n när det sätter igång eftersom vattnet har gått och jag får inte resa mig upp eftersom navelsträngen då kan hamna i kläm. Jag hade tre önskemål i mitt förlossningsbrev. 1. Inga nålar eller kanyler. 2. Bada som smärtlindring. 3. Inte ligga ner vill röra på mig så mycket som möjligt. Hur tror ni dom önskemålen kommer att kunna uppfyllas? Med min otur denna gång kommer jag väl inte svara alls på igångsättningen imorgon utan bli tvungen att snittas och då uppleva min värsta mardröm EPIDURALEN. Ja som jag skrev imorse undrar vad dagen har i sitt sköte.....ja något helt annat än vad jag trodde iaf. Lite deppiga och mycket uttråkade hälsningar från oss till Er alla.

2 kommentarer:

  1. Det blir som det blir, det viktigaste är att du har ditt barn snart i famnen. Tänk på det istället!!! Du kommer klara tiden till dess jättebra!
    Kramar och lycka till! Tänker på dig!

    SvaraRadera
  2. Positiva tankar nu! (inte det lättaste när man är spruträdd, jag vet)
    Snart har ni henne hos er. Ni finns i mina tankar.
    Lycka till!

    Kramar

    SvaraRadera