torsdag 3 maj 2012

Ny remiss IGEN!

Dippande sf-mått.
Tydligen ska man inte ha nästan 33 cm i vecka 39.
Ligger snart på den streckade nedre linjen.
Hennes huvud var rörligt men låg JÄTTE djupt nere i bäckenet.
Så jag fick en remiss till ett till tillväxtultraljud på KS.
Alla andra värden var som vanligt jätte bra.
E´s hjärtljud låg på 147...bara bra alltså.

Men jag blir ändå orolig att jag gör något fel....dumt eftersom jag kan kolla i gamla papper på mina tidigare graviditeter och se att jag i vecka 40 aldrig har haft större sf-mått än 34 cm....och sista barnet vägde ju nästan 4,5 kg iaf.

Vill bara ha ultraljudet gjort och kunna bevisa alla fel.

1 kommentar:

  1. Jag tror att allt kommer att gå bra och din bebis mår hur bra som helst. Vissa får inte så stora sf mått, det behöver inte betyda att något är fel, och definitivt inte att du gör något fel.
    kramar

    SvaraRadera