fredag 20 januari 2012

Var hos sjukgymnasten igår.

Mycket trevlig ung tjej som först pratade en lång stund om min arbetssituation och hemmasituation.
Sen fick jag lägga mig på rygg för att hon skulle känna på mig.
Den undersökningen blev INTE lång - hennes kommentar var;- Vill inte tortera dig mer nu det räcker så.
Sen fick jag ett bälte till höfterna, två olika kuddar att förhöja stols och fotölj höjden med så jag med mindre smärta kan resa mig upp, ett glida runt i sängen lakan som ska hjälpa mig att vända mig på natten, en tens apparat och rådet att gå på vattengympa 2-3ggr/vecka. Tydligen har jag väl ont på riktigt antar jag.

Nästa vecka ska jag till mvc och då ska jag prata med läkaren där om att bli 7% sjukskriven för att hinna med vatten gympan. Pratade med chefen direkt som höll med helt. Hon sa att det skulle vara underbart ifall jag kunde jobba fram till den 16/3 för dom kommer en kollega tillbaka från sin pappaledighet och då skulle jag kunna gå. Underbart!

Nu är det bara en vecka kvar till tittut och 6 dagar kvar till första sf-måttet....spännande.

2 kommentarer:

  1. Foglossning är ingen rolig historia, fråga mig. Haft besvären denna gång sedan v 11. Har bälte som är en räddning när jag går för annars hade jag inte hållt i hop. Tens och vetekudde är mina kompisar när det är som värst. Går även med kryckor. Mitt glidlakan i sängen är min bästa vän ;)Jag har jobbat 50% hela tiden men har nu gått ner och jobbar 25%, det ger mig mer vila och det gör att jag kan vara med mina barn på kvällarna vilket jag inte klarade innan och det är guld värt, för känslan av att inte orkar, klarar att vara med sina barn är hemsk. Vi får se hur länge det håller innan jag går hem helt, får en ersättare 1/2 så det känns som ett mål. Det som gör att man står ut är att man vet vad det blir för resultat av detta och man glömmer sedan snabbt, för det lilla livet är värt allt. Några v efter förlossningen har jag sluppit besvären och hoppas att det är lika denna gång. Den enda som kan förstå är bara den som själv har haft besvären.......Fortsatt lycka till med allt och hoppas att de hjälpmedel du har fått gör vardagen lättare för dig, det är ju nedförsbacke för dig nu;) Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du träffade en förstående sjukgymnast. Kram

    SvaraRadera