fredag 27 januari 2012

Igår var jag på mvc.

Malin heter vår bm - hon e så snäll och go.
Så fort hon såg mig frågade hon om vi skulle boka in en läkar tid.
Så den 6/2 har jag läkartid och då ska jag se hur mycket jag blir sjukskriven.
Men nu till besöket.
Hjärtljuden på Tjillen var 153-156. Perfekta.
Mitt hb var 123 (har aldrig haft så lågt i hela mitt liv) inte undra på att jag är slut på eftermiddagarna.
Mitt socker låg på 4,9. Perfekt.
Jag har ökat 5 kg sedan inskrivningen i vecka 10 eller något...det tyckte Malin var jätte bra.
Fick massa beröm för att jag ökat så lite. Har ju att göra med att jag bär på extra kilon från starten.
Mitt magmått låg på 24 cm lite lite över Svensson kurvan (då skulle man ha 23 cm). Men huvudsaken är ju att min mage följer sin egen kurva och det får ju tiden utvisa.
Sen bokade vi in föräldrakurs den 23 och 30 mars. Plus att i vecka 33 ska jag få ett tillväxt ultraljud så vi håller koll på Tjillens storlek....det görs ifall man har barn sen tidigaresom har varit nära 4,5 kilo gränsen.
Om barnet blir för stort kommer jag att sättas igång  lite tidigare. Runt vecka 38+

Idag är det dagen med stort D.
TITTUT     ULTRALJUDET.    YEEEEES

Återkommer i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar