torsdag 26 januari 2012

Pain from hell och massa gnäll

Iförrgår kom jag hem 23 och sov till 4.
Igår jobbade jag nästan 12 timmar i sträck.
Igår kväll kunde jag knappt gå alls...jag bara grät.
A fick massera och jag kröp ner i ett bad men ingenting hjälpte.
Trodde att mina ben skulle sprängas, att mitt bäcken skulle delas och att min svanskota skulle gå i bitar.
Jag vill att det ska vara maj månad NU.
Ska köpa ett par stödstrumpor idag.


Idag är det mvc kl 17 och imorgon kl 11.30 är det ÄNTLIGEN dags för TITTUT ultraljudet och en film på vår Tjille!

Menar inte att klaga...tro inte det...jag är överlycklig över att känna Tjillen sparka och växa sig starkare från dag till dag. Men just igårkväll låg tanken på ett syskon till Tjillen låååååååångt borta.
Förlossningssmärtan kommer att välkomnas om ca 15 veckor. Den går ju över snabbt men att veta att denna smärta jag bär nu kommer bara öka i ca 15 veckor till lockar inte det minsta.
Förlåt jag är bara så trött och har så grymt ont....men jag är glad och tacksam.
Jag är gravid!
Jag ska bli mamma!

1 kommentar:

  1. Jag kände samma sak när jag jobbade mina 10-12 timmars pass, och egentligen har jag inte rpd att vara halvtidssjukskriven, men jag struntar i om jag får vända på vartenda öre.
    Jag tycker verkligen du ska säga till om det där, så du får bli heltidssjukskriven i 2 veckor, se om det går över, gör det inte det, bli halvtidssjukskriven. Det är inte värt, min vän. Inte värt alls. Förvisso inte farligt för Tjillen, men för dig, i det långa loppet att gå omkring och ha så ont.
    Lyssna på din kropp.
    Ta hand om dig och Tjillen.
    Kramar

    SvaraRadera