söndag 29 januari 2012

Bye bye toes!

Imorse i badrummet insåg jag att nu syns inte tårna längre...hihi...bara en rund mage som skymmer sikten när man tittar ner.
Jaja det får vara precis som det vill med den saken....bara tösen mår bra.

Några har frågat om vi har tänkt på namn till henne ännu och ja det har vi men tilltals namnet håller vi för oss själva ett tag till. Men hon ska heta Ruth Jenny (hemligt) Marielouise. Det hemliga blir tilltals namnet.

Det är ett namn som inte finns och ingen annan heter så (i Sverige)såvitt vi någonsin har hört. A hittade på det för något år sedan och har älskat det sedan dess. Sa redan från början att om han någonsin fick en dotter ville han att hon skulle heta så. Jag tyckte det var urgulligt så jag var inte svår "övertalad".Jag ville bara att barnets namn skulle börja på E eller A och namnet han hittat på börjar på E så valet var lätt.
Tillsammans hittade vi på ett pojk namn också som hör och häpna började på A - ingen annan heter så (i Sverige)heller.

Ruth ska hon heta efter Ruth i Bibeln en av de starkaste och mest kärleksfulla kvinnor jag läst om. Jenny efter min mormor...det är ett släktnamn på min sida. Marielouise efter A´s mamma.

Har precis fått veta att min äldsta son tänker tatuera in sina syskons namn på bröstet. Som en kärleksförklaring...sött tycker jag. Fast han måste ju vänta dryga året innan han har åldern inne. För trots att hans mamma är gaddad både stort och smått överallt så tillåter hon INTE honom att göra något innan han fyllt 18. Attans va taskig jag e va? Sen ska han tatuera in mamma på ena underarmen. Min lille pöjk.

Tanken på att sitta med en tösabit i magen och ha en son som snart är myndig slår mig ibland som ofattbart.
Vart tog åren vägen? Det  var ju nyss han låg på mitt bröst alldeles kladdig och smetig knyendes och plirade på mig med sin underbara blå ögon. 3700gram tung och 52 cm lång. Hur blev han typ 190 cm lång och 85 kg tung och med storlek 45 i skor?
Tror jag håller på att bli gråtmild av alla gravidhormoner. Nostalgitripp.

Usch detta blev alldeles för långt...sorry

6 kommentarer:

  1. Så vackert med Ruth. I våra vigselringar står det "Rut 1:16-17", det är precis så jag känner för Stina...
    Fast jag inte är gravid så funderar man ibland på namn på det (eventuella) barnet som komma skall. Jag tycker väldigt mycket om Thea, Else, Josef, Matteus...
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar Rut....ska bli en av mina alla nästa tatueringar - har redan Joh 3:16 och planer på en halv arms tatuering av bröd undret. Else och Josef gillade jag mest...men en kille kan ju inte heta Else;)
      Jag bara VET att ni kommer få en son.
      Kram

      Radera
  2. Kul med namn på E, det blir det här också. Hoppas det inte är på 6 bokstäver för jag har ett på g där oxå som ingen heller heter, Ev börjar det;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har 5 bokstäver så det blir inte samma:)

      Radera
  3. Hoho, våran lilltjej kommer också heta Ruth i mellannamn.. Så hejja för det! Och de övriga namnen var också jätte fina [ + att jag blev gaaalet nyfiken på förnamnet.. ska bli kul att se vad det blir för en liten tös] :].
    kram & hoppas du mår bättre, det här med kräksjuka e ju inte världens roligaste grej..

    SvaraRadera