torsdag 12 januari 2012

Välkomnar 6:e månaden lite tyst.

6:e månaden.
Men jag vågar inte vara förväntansfull.
Med Ronja började jag få värkar igår och blödningar.
Men peppar peppar ingenting ännu...bara starkare smärtor i svanskota och bäcken. Tjillen sparkar på för fullt...men ändå vågar jag inte tro.

Tårarna ligger bakom ögonlocken hela tiden när kollegorna gosar och ler mot en hela tiden. Dom vet ju ingenting om min oro utan är bara genuint glada för min skull.

Foglossningen är helt galet intensiv.
Klarar ingenting känns det som.
Allt gör ont! Min svanskota värker non-stop kan knappt gå vissa stunder.
Imorse tog det minst en kvart att komma upp ur sängen.
Min älskade A har ringt till sjukgymnasten och jag har tid nästa torsdag kl 8.00 - en evighet tills dess.
Hur ska jag orka?

Förlåt nu blev det negativt för hela slanten.

2 kommentarer:

  1. Åh, ingen fara vännen.
    Jag kan förstå att du är orolig.

    Vad lång tid du måste vänta till sjukgymnasten...
    Hoppas det är en övergående smärta, så du slipper ha ständigt ont.

    Underbart med Tjillen som sparkar =).
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    CvL lyckades aldrig göra oss gravida, däremot blev vi gravida på naturligt sätt, därav deras resonemang, kan jag tänka mig.
    Vi blev informerade om att vi INTE skulle få tillbaka pengarna ifall vi blev gravida på deras försök, oavsett om det var 1:a eller 2:a gången.Men du kan ju alltid ringa och höra, det skadar inte, nämn inte vart du hört det bara...
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera