måndag 7 november 2011

Paniknivå minus 700!

Då var hon inget vrak längre. Nu skuttar hon omkring och är lite glad sådär...risken för trisomi var 1 på 20000! Så fort jag fick se tjillen så slappnade jag av, det var vårat barn som rörde sig som på ett rave och tänkte det finns ingen möjlighet att det barnet kommer att ha problem. Läkaren som skötte ultraljudet sa att tjillen var kissnödig, helt makalöst att man kan se även sånt. Nackspalten mätte hon flera gånger till 2.1mm vilket gjorde mig mer lugn men Suz blev väldigt orolig både för antalet mätningar och måttet. Sen fick jag filma lite och efter det sprang suz på toa medan läkaren räknade. När Suz kom tillbaks viskade hon t.o.m till mig att det var för stort, nackspalten alltså, men när beräkningen var klar sa läkaren leendes att vi kunde komma fram till skärmen. Den visade massa sannolikheter beräknat på bioscreening, ålder och något till men det stod 20000 på den samlade rutan...det kanske man kan leva med eller? :] Självklart när det gäller mina inlägg så är bilderna på våran tjille och inget som suz hittat på Google så se och njut!
//En överlycklig pappa ;D


3 kommentarer:

  1. Stort grattis till er, vilket fantastiskt resultat! Kan inte bli bättre!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Nää det kan inte bli bättre. Att se resultatet gå från 1:131 pga min ålder till 1:20 000 var så sjukt underbart!
    Jag letade bara fel på alla bilder och såg allt som jag nog trodde var fel! Kunde inte riktigt slappna av. Tur att jag har lite av ett fotgrafiskt minne för efteråt kunde jag se allt i mitt huvud.
    Kan inte sluta tänka 1:20 000
    JAG ÄR SÅ GALET LYCKLIG!

    SvaraRadera