söndag 6 november 2011

En dotter :)

Jag hade en natt fylld av drömmar.
Alla möjliga konstiga och underbara drömmar.
Den bästa handlade om förlossningen.
Det var tidig morgon och solen höll på att gå upp. Vi parkerade utanför Danderyd och gick in.
Ja jag lite långsammare än A.
Vi fick ett rum och sen ett badkar. Ljuvligt.
Jag födde stående på knä på en madrass på golvet med A mittemot mig - tillsammans tog vi emot vårt barn. Bm satt tätt intill och kände först med van hand att navelsträngen inte låg runt halsen och sen backade hon bara en liten bit och lät oss sköta det.
Hon var hal och kladdig hade mörkt hår och mörka ögon och var alldeles perfekt.
A klippte navelsträngen och gick med personalen för att väga och mäta henne.
Han kom strax tillbaka och sken som en sol.
51,5 cm lång och 4113 gram.
Sen la vi oss i en säng med vårt underverk mellan oss och bara grät av lycka och kysstes.

Gode Gud låt min dröm bli sann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar