lördag 12 november 2011

Huvudvärken från helvetet, viktökning och kattspya på golvet.

Välkommen till min morgon....denna dag kommer bli underbar -  not!
Var inställd på att städa kåken idag nu när illamåendet snudd på gett med sig helt och jag hade fått en sovmorgon med endast ETT toabesök på hela natten.
Kan knappt se klart framför mig....dansande prickar pga huvudvärken.
Ställde mig på vågen för att liksom riktigt få in pricken över i:et.
SJÄLVKLART hade man ökat i vikt....fan fan fan.
Jag fick brev från en dietist igår som jag ska börja hos....fortare än kvickt.
Med min övervikt ville jag hålla nere vikten så länge det bara gick eftersom jag vet att jag ökar massor den sista trimestern pga att jag samlar på mig massa vatten.
Jag fattar inte varför vågen exploderat nu?
Jag äter mindre än jag normalt gör...rör på mig i samma utsträckning (fast det ska bättras)och ändå går jag upp i vikt.
Kan någon tala om för mig vad man borde ha ökat i vecka 14 - vad väger ökad blodmängd, vattnet, bebben etc etc?
Vill ju inte banta eftersom de frisätter ämnen i kroppen som inte är bra för barnet.
Jag brukar äta havregrynsgröt till frukost, en frukt på förmiddagen, till lunch det som erbjuds i skolmatsalen med halva tallriken fylld av grönt, en knäckemacka eller fil till mellis, middag en portion i samma skala som lunch och ibland en kopp te med en knäckemacka på kvällen kanske 3 ggr/v.
Jag anser det vara normalt!! Är jag ute och cyklar tjejer?
Det står ju överallt att man ska äta frukost, luch, middag och ett par nyttiga mellanmål/dag för att motverka sötsug (som jag inte ens har)och hålla blodsockernivån i schysst balans.
Vad gör jag för fel?
Snälla hjälp

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte alls hur mycket övervikt du bär på, men du får absolut inte banta!
    Tänk inte så mycket på det förrän du har träffat dietisten. Det ska du väl snart, eller?
    Jag tycker inte att du äter för mycket om du äter det du beskrev. Du ska inte äta mindre, passa på att ta en extra promenad på lunchen kanske...
    Jag vet inte hur jag kan hjälpa dig, men ta det lugnt tills du träffat dietisten.
    Stor kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Gulle dig.
    Jag har 10 kg för mycket från start. Var påväg ner innan jag träffade min älskade A som vid ett svagt ögonblick får ur sig att han älskar kvinnor som har former - vill inte ha någon mager liten spätta...;)klart att min motivation försvann då i kärleksyran. Fast i ivf svängen tappade jag 7 kilo i våras så då hade jag ju betydligt mer övervikt från början än nu.
    Jag kanske inte ska pipa över 2 kilo upp men jag är ju så välsignad att jag vet att kilona smyger sig på i rasande fart på slutet.
    Ja jag ska kontakta dietisten på måndag och beställa tid så fort det går.
    Jag ska promenera på mina lunchraster...tack för tipset.
    Kram

    SvaraRadera