söndag 1 april 2012

Maratonlöperska eller?

Igår var det high life i magen snudd på hela dagen. Så mycket rörelser att magen såg ut som om den var uppkopplad till en vågmaskin, man kunde se det genom kläder och allt.
Man kan ju undra vad hon hade för sig där inne :)
På en dag rörde hon sig lika mycket som på fem vanliga dagar....otroligt men härligt.

Fick en liten ålders boost igår när jag och min äldsta son var hos frisören - han behövde verkligen klippa sig...han såg ut som en slusk. Han blev jätte fin...riktigt snygg faktiskt. Att tänka att han blir myndig nästa år är ofattbart. När jag betalde skrattade frisören och sa ;-Va ska din syrra betala för din klippning gör du inte det själv mannen? Öhhh det är min morsa sa min son och garvade jag började också fnissa. Å jag vet att män kan smöra och säga så där men den här frisören såg ärligt chockad ut av svaret. Hihi.

Jag vet att min son ser lite äldre ut (till hans egna glädje) och att jag ser några år yngre ut än vad jag är... men han verkade ärligt tro att vi var syskon. Det behövde jag som för några dagar sedan hittade gråa hårstrån i luggen.
Sen bjöd sonen på fika och vi handlade vax till den nya frillan och sen iväg till skoaffären för att inhandla hans nya vårdojjor.
När han var klar uppimpad och fixad såg det ut som en helt annat kille.
Snygg frilla, snygga jeans, nya hela skor och snygg svart kort rock...han blev riktigt nöjd den lille parveln.
Som gravid blev jag lite hormon påverkad och blöt i ögonen. Hur kan han vara min?
185 lång, 80 kilo tung, 45 i skor och en riktigt stilig ung man som man helt klart ser att de unga kvinnorna tittar mycket uppskattnade på.

Min son.
Det var ju nyss jag ammade honom på BB för första gången.
Nyss han fick sin första tand.
Nyss han mamma för första gången.
Vad hände?

Nä nu ska jag göra frukost och sen vika mer tvätt medan huset är helt tyst och lugnt.
För sen ska vi till mormor och träffa kusinerna - kul!

2 kommentarer:

  1. Jättelänge sedan jag var inne hos det. Sedan jag förlorade snöis har det gjort för ont att läsa hos dig då vi skulle ha BF samtidigt.

    Jag vill i alla fall tacka dig för dina kommentarer på min blogg och att du fortfarande följer min resa till ett barn.

    Många kramar.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla fina. Vi är så glada för fotona.
    Lisa-Marie är billig jämfört med andra fotografer, men håller minst lika hög standard. Om du klickar på hennes namn i mitt inlägg kommer du till hennes hemsida, där finns priserna. Jag har faktiskt ingen aning vad det kommer kosta, men just nu tror jag hon har ett erbjudande ;).
    Ha en fin dag, söta.
    Kramar

    SvaraRadera