fredag 28 oktober 2011

Vaknade tidigt....(tankar om NUPP ultraljudet)


satte mig vid datorn och började lyssna på musik.
Mina favvo norska låtar får mig att längta hem så oerhört ibland.
Behövde det just idag.


Inget blod denna morgon och jag har inte längre ont i magen - tackar Skaparen varje minut som är blodfri. Fast jag vet också att Tjillen kan ha lämnat oss igår och blodet inte kommer förren myyycket senare. Om tio dagar på nupp testet får jag veta om Tjillen fortfarande lever.

Kan någon berätta om Nupptestet...hur det görs och hur det känns och hur lång tid det tar.

6 kommentarer:

  1. Nämen oj vännen! Vad ledsen jag blir. Hoppas att allt är som det ska. Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt är bra och att det var "vanligt" ont som man kan få ibland. Kram

    SvaraRadera
  3. Något jag läst och hört är så här "bara ont är okej, bara blod kan vara okej, men både blod och ont är sällan bra".

    Jag är knappast den som kan lugna dig efter mina erfarenheter, men att ha ont i mage och rygg kan vara att livmodern växer och töjs ut.

    Jag hoppas att allt är som det ska och att i alla fall du få din dröm uppfylld i maj.

    SvaraRadera
  4. Ont behöver inte betyda att allt är kört. Det kan helt enkel vara pga att livmodern växer även om den är stark smärta.
    Nupp testet är som ett vanligt ultraljud, det tar 15-20 minuter, beroende på hur lätt barnmorksan kan mäta som hon behöver mäta på barnet. Ibland vill inte barnet visa sig tillräckligt bra, då kan det behövas lite tid. Sedan skriver hon in de här siffrorna (som hon mätte), era åldrar och resultatet från blodprovet på dator, i ett program och räknar ut er KUB-siffran. Det tar några minuter och ni får svaret på en gång.
    Lycka till och ge inte upp hoppet än! Förmodligen mår Tjillen jättebra!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack tjejer.
    Tonci:
    Tar dom både hans och min ålder?
    Trodde bara att det var min ålder....då kanske det blir en bättre siffra:)Min älskade är ju bara 25 år hihi.
    Snälla håll tummarna för mig den 7/11 kl 14.00

    SvaraRadera
  6. Suz, jag tror de tar er bådas ålder. Om jag kommer ihåg rätt.
    Jag håller tummarna mycket för er, det ska gå bra, jag känner det :-)!
    Kramar!!

    SvaraRadera