onsdag 19 oktober 2011

Spy galla och klaga.....

Om 20 dagar den 7/11 ska vi på nackuppklaringsultraljud....eller nupp som bm kallar det - på Karolinska sjukhuset. Jag är jätte nervös.


Jag har ju aldrig gjort ett sånt.
Skrutt ålder....fasen att man har blivit så gammal att allt annat också ska spöka.
Nääe va inte glad för det lilla livet där inne - tänk på att det kan vara både si och så med hur det står till. Sen ska man ta en ståndpunkt om man ska göra ett fostervattensprov baserat på vad blodprovet och undersökningen säger.
Jag vill bara försvinna från alla måsten och all stress och all skit.
Kan man bara få ta semester med familjen och dra?
Lida skeppsbrott på en öde ö och bara få föda barn i maj.....
Bara få äta gott, må bra och strunta i viktnojjor och all reklam om hur man ska se ut.
Bara få vara gravid och lycklig med dom som älskar en.
Blääääääää.
En skitdag på jobbet också...för mycket stress och jobbiga ungar som inte kan samsas eller visa hänsyn mot varandra. Mitt tålamod är inte de bästa när jag mår illa dygnet runt och är så förbi av trötthet att jag kunde gå och lägga mig igen efter frukost - typ.

Så, nu har jag fått klaga och gnälla en stund.
Men jag orkar faktiskt inte vara duktig och präktig jämt - så de så.
Blääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!
Nu ska jag svulla i Ravioli och babyspenat och sova tidigt.

Go´natt tjejer.

2 kommentarer:

  1. Du får gnälla och spy galla, ut med det bara!!!
    En stor styrkekram till dig.
    Anna
    (min vän sa att hon svalde små bitar av färsk ingefära varje morgon pga illamående under sina tre graviditeter. Kanske värt att prova.
    Det finns illamående armband på apoteket. Kanske värt att prova det också...)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen.
    Köpte ingfära efter att du hade sagt det. Har gjort te men det hjälper inte tyvärr.
    Ska försöka med att svälja små bitar innan jag kliver upp imorgon bitti.
    Sänder tillbaka styrke kramar till er.

    SvaraRadera