torsdag 20 oktober 2011

Katten ska lejon rakas och jag har ökat i vikt!

Jag har en helt underbar katt hane på 6 år som är av rasen Turkisk van.


Han har fått tovor i sin grymt långa päls.
Så idag ska han rakas - stackarn.
Var inga problem att sköta pälsen när han bara var inne ... men Gud vet vad han hittar på när han är ute.
Helt omöjlig att få borsta honom ordentligt. Så nu ska han lejon rakas.

Lyckligtvis blir han ingen plattnos för det men bara en bild som visar hur det kommer att se ut.
Stackars Simon!

Ställde mig själv på vågen idag....huuuuualigen.
Jag har redan ökat 1,3 kg i vikt - Gud hjälpe mig.... vart ska detta sluta?

Nu ska jag försöka lura in honom i buren och snart åka iväg.
Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Stackars liten!!!
    Lova att inte skratta åt honom, katter skäms då...
    Jag är glad att min lille bondkatt är innekatt, inte för att det kan bli tovor men jag vet var han är hela tiden.
    Katter är underbara djur!
    Lycka till med att få in honom i buren. Vår katt hatar att åka bil och har börjat kissa på sig när vi åker bil... Tur att det bara är en gång om året (vaccinationsdags...)
    Kram Anna och Rasmus (min katt)

    SvaraRadera
  2. 1,3 kg är lite jämfört med mig... Kram

    SvaraRadera