fredag 21 oktober 2011

Katrinplommonen fixade vågen! :-)

Har ju dom senaste veckorna varit så hård i magen och gasig att jag har kännt mig som en uppsvullen spärrballong.

Så igår efter att jag hade lämnat katten hos veterinären så svängde jag förbi Coop på vägen till jobbet och köpte katrinplommon.
Åt 8-10 stycken och svisch så var magen igång. Hurra!
Kände mig helt "vanlig" igen.
Imorse när jag vaknade så var magen platt när man låg ner igen. :-)
Ställde mig på vågen och nästan att halvt kilo var borta.
Så nu har jag gått upp 0,9 kg so far.
Å nu ska vi hålla oss där tills första trimestern är över.
Önska går ju....

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med magen. Jag köpte katrinplommondryck på apoteket,såna små förpackningar med sugrör.

    SvaraRadera
  2. Din fråga ang. havandeskapsoljan; Jag har valt att tro på att den funkar.
    Jag använde den under den förra graviditeten och har nu även använt den under denna, och trott eller ej, jag har inga bristningar! ;)

    SvaraRadera