onsdag 28 december 2011

28 december...lycka och saknad samtidigt.

Idag skulle min mormor ha fyllt 92 år - jag saknar henne så det skär i kropp och själ.
Min mamma fyller 58 idag och min lillebror 34.
28 december var en stor dag i min familj när jag var barn...jätte kalas dagen.
Men både min mamma och bror jobbar kväll/natt idag så det blir inget firande alls.
Efter jobbet tänker jag iallafall fira mormor i minneslunden.

Fast det är en lyckodag samtidigt för jag och min älskade firar förlovningsdag på denna dag.
Grattis till oss.
Plus att idag har vi gjort halva graviditeten. Lite häftigt är det...vågar snart börja hoppas på att det kommer gå hela vägen.

Speciell dag med mixade känslor.

1 kommentar:

  1. Ja, grattis till er!
    Min mormor dog för flera år sedan men mina tankar finns hos henne fortfarande väldigt ofta. När jag är i kyrkan så tänder jag alltid ett ljus för "de som varit" (min mormor, morfar, pappa mfl) och från det ljuset tänder jag ett till, till "de som komma skall" (vårt barn...)
    Jag inbillar mig att (speciellt) min mormor ger kraft till ett nytt liv.
    Stor kram
    Anna

    SvaraRadera