lördag 20 augusti 2011

Resultatet av dagens besök på kliniken.

Först när vi kom dit skulle vi ta blodprovet ....huuuuua!
Jag är vansinigt nålrädd när det kommer till armvecket.
Traumatiska barndomsminnen som inte ger med sig.
Fick en ny sköterska som inte lyssnade ett dugg....inte bra för mig som redan innan man börjar snudd på tuppar av. Jag bad om att få ta provet på handen istället men hon småskrattade mest och tittade på alla mina tatueringar och sa klämtjäckt ;- men lilla gumman du som har så många tatueringar är väl van?

INTE samma sak alls.

Men hon gav med sig och sa det gör MYCKET ondare där...kunde tydligen inte fatta att jag inte bryr mig om smärtan utan att min fobi sitter långt djupare än så.
Hon stack men fick inte ut en droppe utan spräckte istället blodkärlet!!!
Så jag skulle iaf ta i armvecket....men kunde hon få ut något där då? Nääääe inte ett jota.
Då blev hon nervös och log och kallade mig lilla gumman igen typ 100 gånger efter att jag nästan svimmade. Hon gav upp och plockade in min vanliga sköterska.
Min räddande ängel Lena....hon kom in i rummet och masserade och pratade om massa annat, la en värmedyna på armen och stack till och på ett kick var allt över. Hon är bäst!

Sen med plåster både här och där fick jag vänta i väntrummet tills läkaren skulle göra vul.
Fick hoppa upp i stolen och en dr jag aldrig träffat förr undersökte mig och min äggstockar.
Min slemhinna var redan 14 mm, tydligen bra vad vet jag.....han sa att den behövde vara 7-8 mm för att funka. Sen räknade han till 6 stycken blåsor som var riktigt stora och flera till som var mindre men nog skulle växa till sig i tid.
Fick fortsätta med menopur 112,5 till måndag (tar sista sprutan då)
Sen pregnylsprutan på tisdag kl 21.30
Sen äp kl 9.30 på torsdag och insättning på lördag.
Kan inte fatta att om typ en vecka ruvar jag igen om allt går vägen.
Men det bara måste det göra....och ett par eskimåer vore inte dumt.

Ha det gott

2 kommentarer:

  1. Hjälp, vilka människor det finns inom vården. Man blir ju mörkrädd.

    Hoppas äggblåsorna växer till ordentligt nu så att du får ut riktigt fina ägg på torsdag.

    Sedan kan vi ruva ihop!

    SvaraRadera
  2. Jag ruvar gärna ihop med dig....vi har ju en del saker gemensamt och kan förstå varandra ....ängla mammor som vi är....

    SvaraRadera