torsdag 25 augusti 2011

Nu är vi hemma igen efter äggplocket.

Förra gången hade jag ju 20-25 blåsor, var total drogad av morfinet så jag inte riktigt var med på själva plocket och fick ut 7 ägg.
Dagen efter hade 4 blivit befruktade.
På insättningen fanns det endast ett guldkorn kvar - men det gick ju inte vägen som ni vet.

Idag hade jag 10 blåsor av bra storlek, var mycket mera med på plocket och fick ut 7 ägg.
Samma resultat alltså.
Ska ringa imorgon kl 13 för svaret på hur det har gått.
Fick tid för insättning kl 12.30 på lördag OM det har gått vägen.

Fick också halvt om halvt lovat att dom skulle sätta in två embryon ifall tvillingrisken inte var för hög.

Tack för era tankar och tummar.

2 kommentarer:

  1. Wow, grattis till ett lyckat äggplock!
    Jag vet att 7 ägg kan kännas lite, det gjorde det för mig iaf, men räcker långt. ;)
    Det kommer att lyckas. På lördag blir det återföring, bara så du vet. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack Mette gumman.
    Ja jag hoppas det. Vill bara sova och vakna imorogn kl 13.
    Vill vill vill ha ett positivt besked.

    SvaraRadera