tisdag 22 mars 2011

Livet är orättvist...

I bilen på väg till jobbet idag pratade vi om proceduren att bli med barn med hjälp av IVF. Jag tycker att det är orättvist att all press ligger på kvinnan. Att menscykeln är lång och stabil, att hon har många äggsäckar, att utsätta sin kropp för hormonbehandlingar osv...jag vill kunna ta över allt jag kan, vill se till att så lite som möjligt hänger på Suzanne, men det finns inget mer vi män kan göra förutom att vara ett stöd. Man känner sig så hjälplös när hon säger hur det och det andra och fjärde och sjuttonde saken ska göras...vad kan man som man hjälpa till med tycker ni?

Skulle iväg och betala behandlingen igår med ett gammalt sparkonto jag aldrig använt, och det slutade i en vild jakt genom alla banker efter kontot, men jag tror nu iaf att jag hittat banken som har det. Man blev lite orolig när man kom in på sin bank och kontot inte fanns, och man tänkte "hur ska vi nu kunna betala alla dom pengarna?" när man har förlitar sig till att det är dom pengarna som ska användas...ska försöka att komma iväg idag och lösa det.

Tack J för en grym helg...första gången sen jag och Suzanne träffades som jag verkligen tog tid för mig själv...tror jag iaf. Jag kommer behöva ladda upp sådär ibland så hoppas du ställer upp ibland ¦]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar