onsdag 27 april 2011

Nu är det gjort.

Dom på Carl von Linné är helt otroliga.
Så proffsiga att det skapar lite tacksamhets vätska i ögonen.
Jag har ju nål fobi och dom är så goa och lugna att dom får mig att klara vad som helst.
Satte kanylen i handen istället för armvecket och tryckte till så jag var helt lugn och väck:) TACK.
Hade 20-25 foliklar men bara 7 ägg :( Dock sa sköterskan att det var jätte bra. Det plus 7 miljoner spermier av topp kvalité efter tvättning gjorde att vi helt klart hade lämnat bra ifrån oss. Vilade lite på rummet och sen åkte vi till en av våra favvo resturanger och åt sushi (man får ju passa på UTIFALL man skulle bli gravid). Har läst massor av inlägg på familjeliv om par som är inne i 10-12 svängen utan att ha lyckats....då deppar man lite.
Eftersom detta är vårt första och enda försök vill vi ju att det ska lyckas....om vi får befruktade ägg och har turen att få några till frysen ska vi testa med dom också. Men bara detta hela fösök liksom. Nu längtar jag till fredag kl 13.15
Sen ska jag vila hela helgen och bli bortskämd av min älskade :)

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att du blev så bra omhändertagen, att du fick en så bra och fin upplevelse under ÄP.
    7 ägg är bra! (precis som sköterskan sa)
    Även jag fick 7 ägg utplockade men endast 3 blev befruktade. Men ni har högre odds att få fler befruktade tackvare din mans fina "bidrag"! ;) Håller tummarna att allt går bra och att du får just guldägget tillbaka på fredag.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att resultatet blev så bra. Nu håller vi tummarna inför fredag :)

    SvaraRadera
  3. Tack.
    Ja min älskade är ju så ung (född-86)och grund antalet var tydligen 200 miljoner! Men efter tvätt var 7 miljoner tydligen ett bra resultat.
    Jaja vi får se vad som händer - som min mamma sa;- Behövs ju tamme 17 bara ett ägg och en spermie...det e ju så en befruktning går till. Ja hon e go min mamma.
    Kul att du också är 73:a... när då? Jag blir 38 den 30/10.
    Vore kul med en kontakt eftersom du sitter inne med massa kunskap.
    Förlåt en personlig fråga (du måste inte svara) fick du din son genom ivf som det barnet du väntar nu?
    Själv har jag tre jordbarn och en ängel som alla kom på "naturlig" väg.
    ha det gott och tack för ditt stöd.
    kram

    SvaraRadera
  4. Tack Elle
    Det hoppas jag också.
    En tyst telefon är en bra telefon eller?
    Jag menar ringer dom betyder det väl att det inte gick vägen eller ringer dom om dom är befruktade också?

    SvaraRadera
  5. Du har en klok mamma! ;)
    Jag blir 38 den 26/9, så du är aningen yngre. *fniss*
    Min son kom till på naturlig väg, dock med en annan man än Han jag lever med idag.
    Den "kunskapen" jag besitter har jag läst mig till. Du anar inte hur mycket information du kan få genom att läsa alla starka kvinnors bloggar på "IVF-bloggar". Men en ny kontakt har jag ingenting emot. Du hittar min mejladress på min blogg. Mejla gärna!

    Tänk, imorgon är det redan fredag. Hoppas allt går bra. Jag håller tummarna.

    KRAM!

    SvaraRadera