fredag 6 maj 2011

HJÄLP!

När tog i ert grav.test?
Vilken ruvardag var ni på när ni testade er?
Jag läser så många olika inlägg där de allra flesta testar mellan dag 10-12 och det är deras test dag!
Varför vill dom att jag ska vänta till 16 dagar efter insättningen då?
 Jag hade ÄP den 27/4 och insättning två dagar senare och fick då veta att jag skulle testa 18 dagar efter ÄP alltså den 15 maj.
Har ni också blivit ombedda att testa då men gjort det tidigare för att ni inte har kunnat hålla er?
Är ju orolig att alla mediciner man har tagit kan ge ett felaktigt resultat.
HJÄÄÄLP!!!!

5 kommentarer:

  1. Nää, medicinerna ger inte fel resultat. De har nog bara sagt 18 dagar för då syns det garanterat (nästintill i alla fall) på stickan. Testar du tidigare finns risken att det inte ger något resultat. Men det kan ju bli ett svaaaagt plus också. ;o)
    Så man kan testa när som helst men då blir pinan värre om det är ett minus när man testar tidigt.... För då sjunker förmodligen hoppet lite och så blir det en pina fram till den riktiga testdagen.
    Så tror jag att de resonerar i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  2. JAg testade på dag 11, och visade falskt positivt (åtminstone tror jag att det var falskt), och det kan ha berott på att jag ff hade det falska hCG:t i kroppen efter ovitrellen.
    När jag testade på dag 17 sen, så var det nbegativt. Du kan komma in och läsa lite hos mig, jag gjorde en ganska detaljerad beskrivning av mina ruvardagar den här gången.

    Annars är nog testa för tidigt snarare förknippat med att man visar negativt, precis som föregående kommentator skriver.
    Därför rekommenderar man inte den typen av test i andra länder , tex, för att de inte är tillförlitliga. I vissa länder tar man bara blodprover, då det är ett mycket säkrare sätt att upptäcka en tidig graviditet.

    Jag håller mina tummar för er.

    Ha en fin kväll.
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Hittade det här som förklarar varför de vill att man väntar lite med att testa:

    http://www.niomanader.se/content.asp?id=149

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer.
    Vill testa dagen innan utsatt datum eftersom min underbara Andreas ska till skåne på testdatumet.
    Då gör jag det...låter ju som om det skulle funka.

    SvaraRadera
  5. Jag fick TD på dag 18, men tjuvtestade på dag 12. Jag tror de flesta tjuvtestar några dagar innan TD för att man är så nyfiken. ;)
    Jag tycker du ska testa när DU är redo, och jag tycker absolut att du ska testa innan Andreas åker till skåne.

    Önskar dig en trevlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera